- Måndag

Hej på er!
Idag har vart en lugn dag, har vart supertrött på kvällarna, men så fort jag lägger mej ner i sängen, så blir jag pigg, och det går verkligen inte att sova.. ligger och vrider och vänder mej, det är varmt, av med täcket, då blir det kallt, finns inget mellanting.. drygt!
Umgåts med svägerskan med familj idag, i stormen!

Sedan på eftermiddag fick jag för mej att jag ville testa nå nytt, ner till affären och handla, och ställa sig framför spisen :)




Brända mandlar på marknadsvis, jösses så gott :)

Uppdaterar lite med ett recept som vart efterfrågat!

250 g sötmandel (oskalad)
250 g strösocker
0,75 dl vatten
Hade även i vaniljsocker, en hutt.

Lägg alla ingredienser i en tyflonpanna och koka på hög värme tills vattnet kokar och sockret börjar bubbla. Rör ofta.  Sänk värmen men håll sockermassan kokande tills allt vatten har förångats. Sockret kommer då att kristalliseras. Smält sedan sockret igen, men bara så mycket att det klumpar sig runt mandlarna. Rör hela tiden. Häll ut mandlarna på ett smörpapper, skilj dem åt med gaffeln och låt dem stelna.

KLART :)


Kommentarer
Postat av: Emma, <3

här är en kommentar! :D

2011-08-08 @ 20:45:43
URL: http://dingdingding.devote.se
Postat av: tina

jag måste erkänna att jag aldrig smakat såna, men ser väldigt gott ut:-)

2011-08-08 @ 20:49:17
URL: http://www.tinaspysselblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0