- 3.dje Advent!

Hej på er mitt i julstöket! ... eller?
Här hemma är det inte mycket julstök, inte ens tredje ljuset är tänt, vet inte ens om det andra är det än heller...
Har jäst och kessela i kylen, och mandelmassa, jag hade tänkt att baka lussekatter , men orken och lusten har inte funnits, räckte med mina saffrans skorpor, sedan tröttna jag! kanske att erik får uppdraget att baka när jag har praktik nu i veckan :)

Idag har det iallafall vart ett riktigt härligt väder, kollade ut genom fönstret i morrse, solen var framme, var väldigt vitt, och snön på gräsmattan glimmra, väldigt fint, och man vart genast på bra humör! :)

När vi vaknat till liv och fixat lite hemma , så tömde vi skafferiet på allt gammalt bröd och kakor och annat som fanns, så vi kunde dela ut en delikat lunch till alla hungriga änder , vart närmare en halv ica kasse med bröd och annat, jag gå hellre och utfodrar dom med lite gott, än att kastar!

Kommer ihåg när jag bodde i Sala, då jag och nettan var ute och mata dom var och varannan dag, vi gick till Coop och köpte typ 20 tekakor för en krona styck och gick till parken och mata dom, men där var dom ju helt galna, man kunde nästan bära dom, dom åt ur händerna, och hoppa upp i barnvagnen, nästan lite för tama?


Efter det så tog vi en promenad i det härliga vädret, så vi har fått både motion och frisk luft idag!


Hoppas att ni andra har haft en härlig advent!









-Förstår inte varför, men jag tror aldrig jag kommer att förstå, lika bra att låta tankarna stannar vid mig. -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0