- Loppis-lördag!

God kväll på er!
Igår så firades erik här hemma, och på kvällen var vi ut och åt lite.. sedan idag var det dax för loppis, tyckte jag hade packat med ganska bra saker.. men fick typ inte sälja mycket alls..  hade inte förväntat mej det heller, men liiite mer än knappa 300 kunde vi väl ha fått sålt? och av dom pengarna så går ju en hundring till hyran av bordet.. sedan tyckte vi inte att det var någon mening med att spara dom ynka knappa två hundralapparna som var kvar, så jag köpte en full ikeapåse med kläder, och väskor..  kunde ha en del , och en del kunde jag inte ha, men en 100 lapp för det är ju liksom inget att diskutera, var mycket fint iallafall, tack Hanna!
Sedan vart det lite byten med mia som ville ha någon söt mjölkkanna och så !:)

Ska gå igenom såna saker som vi sedan kan skicka iväg till hela människan, och det andra ska jag försöka mej på att sälja på nätet, eller lämna in all koppar till en uppköpare, så kanske man kan få någon krona där..
Men tror dom tog loppisen helt fel datum, veckan innan lön och barnbidrag här i bruket, dom kunde ju kanske ha väntat till första advent!

nu har vi ätit middag, och jag sitter inlindad i soffan med filt, börjar bli riktigt kallt inne nu..
Tänkte jag skulle uppdatera bloggen just för att jag gjorde iordning en riktigt god middag!


(bild lånad från kokaihop)

Kassler Bombay

500g kassler
1st purjolök
5dl vispgrädde
2dl chillisås
annanasringar
banan
vitlökskrydda
örtsalt

Skiva kaslern i lagom tjocka skivor och lägg i botten av en form, skiva upp purjolöken och lägg ovanpå, likså med annanas, banan och jordnötter.
Vispa grädden med elvisp tills den blir tjock, blanda i chillisås och kryddor, och bred sedan ut det över kasslern och det andra..

In i ugnen i 175 grader i 40 minuter, och servera med jasmineris!

Det var nog det godaste jag ätit, är nog ungefär som flygande jakob, fast med kassler, värt att testa iallafall!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0