- Söndagsmys!

Hej på er!

På förmiddagen så kom mamma hit, vi packade in oss i bilen och styrde mot valbo, till Owes! där handla vi en liten ram till Jontes dagisfoto, en ny sil så jag kan sila bort sumpen från kaffet, för min är ju helt plötsligt borta?.. sedan födelsedagspressent till svärmor.. det konstigaste är ju att varför köper man saker som man inte tycker man har råd att unna sig själv, men man kan köpa i pressent?

Sedan for vi iväg till Gävle, där vi kollade lite i affärer och käade lunch, och sedan hitta vi in på en loppis, och där mina vänner, hitta jag något som jag letat efter såå länge.. som hade nog fått in ett parti från någon pizzeria eller så, för jag köpte en förpackning med typ hundra små burkar, som man brukar få bea sås i, med lock, perfekt att ha sås i när man tar med sig matlåda, lite sallad, eller något om man ska iväg, smart va?

Har föresten hunnit klart med dom flesta julklappar, Något kvar till jonte, sedan till julklappsbytet hemma vid mamma och pappa, sedan är vi klara, skönt! :)


Sedan har jag upptäckt något kul med min ena Ordkideé! Titta!



Börjar växa blad på ena själken, mamma hade aldrig sett nå liknande, inte jag heller, är på mitten av en själk :)


När mamma hade åkt hem sedan, så dammsög jag hela lägenheten, och har slängt ihop en kaka, så det luktar pepparkaka i hela lägenheten :) såg i nya Buffé tidningen att det tydligen ska vara gott med brieost och mjuk pepparkaka! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0