- Helgen!

Hej på er!
Nu börjar denna helg ta slut med.. helgerna går på tok för fort!
I fredags för att komma på andra tankar så åkte vi en väng först till valbo, och sedan till gävle för att handla mat. köpte på mig två par leggins, och två mascaror som dom sänkt prist på med närmare 140 kronor/styck, det gillar jag :)
Vi hade en mysdag, åt lite ute och prata massor och kom fram till vissa saker som kändes väldigt bra!

På lördagen så var det ju utflycktslördag som vanligt med pelle och mia och lillen :) vi stack iväg till Tierp till nya Royal som hade invigning, så vi fikade lite och mös där ett tag innan vi sedan åkte en sväng in på lidel och sedan for vi hem!

vi lämpa av dom hemma, sedan så skulle vi upp till oss för att storstäda.. men jag hann inte så långt.. samtalet som jag hade väntat på kom när vi kom hem, pappa ringde, och berätta att mormor hade somnat in.
hade ju vart så ledsen dagen innan så jag kände inte så mycket på en gång, satt mest tyst i soffan.. börja fixa lite hemma, sedan bara brast det, och jag förstår inte varför jag blir så hysterisk när jag blir ledsen.. jag skriker och nästan slåss, så erik fick ligga bakom mig i sängen och hålla i mig.. men det fruktansvärt skönt att verkligen få gråta ut ibland!
Men nu har hon det bra, mamma sa att det hade gått så fint till, hon var så fridfull lillmormor när hon hade dragit sin sista suck, och det glädjer mej, att hon inte hade smärta och led!

så den 1/10-2011 somnade hon in!
den 2/10 - 2000 somnade morfar in!

Så nu hoppas jag att dom håller varandras händer där uppe när dom återförenats :)

Vi beslutade iallafall på kvällen vid sju, att vi skulle åka hem till mamma och pappa, så vi packa in oss i bilen och åkte, kramades lite, och prata, minnen, och skratta ihop, mamma behövde det efter dessa dagar :)

Så vi sov kvar där till idag, jag älskar sängen som dom har där, jag vaknar aldrig på nätterna när jag sover där, sover hela nätter, här vaknar jag typ 1000 gånger varje natt!

Pappa åkte iväg med dennis till kumla imorrse på något, och mamma behövde komma iväg, så hennes vänninor tog med henne till mockelsmäss så hon kom på andra tankar.
Erik och jag stanna hemma och kolla rund på vinden, där jag hitta en kartong som det stod "skrivbord" på, från mitt rum som jag hade när vi bodde på kullen, hitta massa gamla kort på massa folk som vi satt och skratta åt :)

När mamma kom hem så hade hon köpt cocosbollar med skumm i till erik, och jag fick en skön tröjj/jacka med lurv i som är varm, som jag kan ha tills jag får sätta på mig vinterjackan :)

Sedan hade jag gjort mat till dom så dom hade något att tugga på till kvällen :)

Nu är vi iallafall hemma, jag har fixat alla fula blommor som behövdes rensas från gamla blommor och blad, gjorde sallad till imorrn, och nu har vi ätit lite kvällsmörgås!

i bakgrunden går SATC filmen, som jag nu ska kolla vidare på, Erik fick väldigt brottom in i sovrummet, då han avskyr den :)


Ha det fint!




Morsan och jag :)


Kommentarer
Postat av: Sandrah

"jag har fixat alla fula blommor som behövdes rensas från gamla blommor och blad, gjorde sallad till imorrn, och nu har vi ätit lite kvällsmörgås!"



Gjorde du salladen på de gamla bladen eller ? , hihi :)

2011-10-03 @ 22:34:30
URL: http://tovaliv.blogg.se/
Postat av: Thessan

hahaha, jo jag piffa upp salladen med lite gamla blommor och blad.. delikat :)

2011-10-04 @ 16:59:20
URL: http://lifewithme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0