- Söndag

Hej på er!
Då börjar kvällen sakta med säkert komma, Erik sitter och målar på sina tavlor, och jag springer runt som en yr höna av tristess, har kastat alla blommor på balkongen som vart döda i ett x antal månader , diskat amys matskålar och ställt fram nytt, hon har som en buffe varje gång hon går till matplatsen, en skål med torrfoder, en skål med blötmat, en skål med vatten, och en skål med grädde, hon har det bra hon :)

I fredags så var jag som vanligt i skolan, men konstigt nog så längtar jag dit varje dag, jag trivs med människorna som är i min grupp, vi är tajta, vi pratar extremt mycket, om allt, det är nästan så det är en familjekänsla över oss alla, och jag tror nog inte bara att det är jag som känner så! :)
När vi hade slutat och jag väntade på bussen så tog jag, jenny och linda en snabbfika innan min buss kom!

När jag kom hem där ifrån så gjorde erik sig iordning, så gick vi upp till pelle och mia, för pelle fyllde år, så vi fika lite och åt smörgåstårta, innan vi gick hem och låg halvdöda i soffan!

I lördags så var erik och jag en sväng till Tierp, var på utförsäljningen på möbeln, där det alltid finns skit, och inte är det billigt heller.. men jag fastna för en skaljacka som var vind och vatten tät, en röd och svart, enligt mig riktigt snygg.. jag stod och kolla lite på den, och gick där ifrån, gick tillbaka, och skulle bara testa.. jag har så svårt att hitta jackor som sitter bra, i lagom längd.. och denna satt perfekt, perfekt över magen så jag kan även ha en tjocktröjja under, den gick ner lite länbgre, och täcker rumpan så man slipper frysa om den... men tog av den igen.. kände mig lite småbesviken, den kosta ändå 399 kronor och hade kostat 1500 på intersport..  känns ändå som mycket pengar för den som inte har så mycket, men det löste sig, så jag köpte jackan, skönt med en höstjacka :) och jag älskar den!

När vi kom hem där ifrån så gick vi ut en sväng, till lekparken, tog med oss pelle, mia och jonte, och systemkameran och gick dit för att ta lite kort och umgås!

När vi kom hem igen så lagade vi till middag och åt, och mös ner oss i soffan, sedan kika vi hockey (eller erik kolla mer) och åt lite ost och kex och tog ett glas vin!
Frammåt tio så klädde vi på oss igen, tog med oss mia, och ställde oss på en öppen gräsmatta och kollade upp mot himlen, kom en hel del stjärnfall, var iallafall mer stjärnfall än vad jag har sett under mina 24 år! :)

Och nu är den ju här.. söndagen! den tråkiga, men sköna söndagen.. har inte gjort så mycket alls, var ute en sväng nu för ett tag sedan, men idag var det riktigt kallt ute, så mössan åkte på, och måste försöka hitta nå vantar att ha på morgonen när man står och väntar på bussen, det står väl inte på fören snön börjar falla, den har ju redan kommit på många ställen i sverige, lite mysigt, men kanske lite tidigt?

Nu sitter jag och funderar på vad mer det kan behövas göras här hemma, ska vattna lite blommor och grejja, sedna invänta att grannen kommer hem från hennes kurs, för måste prata med henne!

Hoppas att ni andra har haft en trevlig helg, för det har jag haft :)

Jag bjuder på lite bilder från våran utedag igår!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0