Äntligen fredag!

Hej!
Snacka om att denna fredag var välkommen, känns som jag har haft så sjukt mycket att göra som senaste veckorna, allrahelst denna, så jag kan kräkas, jag har lagt mig på kvällarna med kroppen full med stress, och kan inte koppla av, för jag bara ligger och tänker, plus att grannen ovanför alltid går med sina klackskor inne, så jag håller på att bli tokig, trotts klagomål, så bryr hon sig inte, jag börjar lessna på att aldrig få sova ordentligt, när vi var hemma vid mamma sist, när begravningen var, så var det helt tyst, så lugnt, och vakna inte en enda gång på natten, och somnade på en minut, då kände jag mig verkligen utvilad... ska man verkligen behöva åka bort för att få sömn??

Men denna vecka har det iallafall vart fullt upp.. stress och planering i måndags, på onsdagen var det dax att sätta fart, först möte med studievägledaren, då jag fick en bra nyhet, Jag behöver inte plugga massa tråkiga kärnämnen i början av januarie, vilket jag bävat över, jag vet att dte skulle behövas, men det har inte känts helt okej, och ändå känts "onödigt" att ta en jäkla massa studielån för att plugga tråkiga ämnen, som jag vet att jag skulle tröttna på, och det skulle förmodligen inte funka.. jag hade alltså tänkt plugga det i ett halvår i väntan på att  jag skulle hoppa på omvårdnad.
Men nu behöver jag inte göra det, utan jag har sökt in till omvårdnad i januari, en kurs som först inte skulle vara, men som blivit ändå.. och annelie trodde med all säkerhet att jag skulle komma in, och det hoppas jag med! så om jag nu kommer in, så är jag undersköterska om 1,5 år, Härligt med en till utbildning!
När jag kom hem från kursen , så var det bara att sätta fart och baka, det vart 4 kladdkakortill avslutningen, sedan så vart det en plåt med nougatrutor till partyt på torsdagen!

I torsdags hade jag bokat in ett kryddpart, hade bjudit in en hel drös med folk, men trodde inte att alla skulle komma, en eller ett par brukar ju kanske inte dyka upp, eller blir någon sjuk eller liknande, men alla utom mamma kom, så vi vart 15 stycken, det bjöds på ostbricka, och wook, och grönsaker och dipp, jag tror att det vart uppskattat av många, med tanke på att summan jag sålde för vart välldigt hög, och slutade med att jag fick 550 kronor i rabatt på det jag köpte, som inte alls vart många kronor, sånt gillar jag, och jag gillade kvällen i allmänhet när det kom så mycket folk :)

Idag hade vi avslutning på min kurs, vilket var trevligt men ändå tråkigt, kommer ju sakna dom flesta i gruppen, vi har fått en bra gemenskap, och kommer bra överens, tur att facebook finns, så man kan hålla kontakten, Jenny kommer jag träffa en hel del eftersom vi kommer att ha  veckors praktik ihop, och antar att man kommer att få träffa Linda en hel del med, vi har fått en fin kontakt, alltid kul med nya vänner!

Så denna fredag var väldigt välkommen efter denna stressiga vecka, även om jag vet att jag stressar lite överdrivet ibland, men jag är nog en sådan person!

När jag kom hem från tierp idag så diska jag upp allt från gårdagen, vart ju typ tusen kaffekoppar och tusen glas.. så kom Sandra hit på besök, var skönt att få träffas , var ett tag sedan, vart några timmars prat och kaffedrickande, var ett härligt avslut på veckan!

Nu ska jag snart krypa ner i sängen och hoppas på att jag får sova, men precis innan jag somnar in så kommer väl klacksko människan börja steppa där uppe!



♥Skänker även en stor tanke till min vän Sarah, jag tänker på er hela tiden, och kan aldrig säga att jag förstår vad du går igenom, för det gör jag inte.. du är en stark människa, och jag hoppas att allt blir bra ändå, ingen borde få genomgå det ni går igenom, världens värsta mardröm! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0