- Det gör ont i mig...

Hej på er!
Imorrse kände jag mig mer eller mindre död, trotts sovmorgon så var jag såå trött, det är så mycket information som ska in om dagarna, och min hjärna tror jag inte är tillräckligt stor för att få in all information.. och det gör mig tröttare än tröttast!
Tror inte det bara var jag som var trött i morrse, tror vickan var snäppet värre.. och det vart bara kaos! men vi tog oss igenom dagen ändå!

När jag kom hem så var det bara att fundera ut dagens middag, och knata ner till affären. det var där allt började, människan som följde efter mej tidigare i år, som ville ha med mej in i bilen.. han var på ica.. men på ica känner jag mig ändå rätt trygg, för där har jag ändå folk runt omkring mig, även om jag känner att det är obehagligt, så vet jag att det finns folk i närheten..
han följde efter mej runt runt på ica.. i kanske tio minuter.. sedan såg jag att han ställde sig i kassan och gick ut.. strax efter så gick jag till kassan och skulle betala.. sa till hon i kassan att jag kan sätta hur mycket som helst på att han står ute och väntar på mig.. och nog hade jag rätt, där satt han i bilen och vänta.. jag vände och gick in på MM en sväng i hopp om att han skulle ha åkt.. var nog där inne i tio minuter.. när jag gick ut så står han fortfarande kvar.. står utanför mm en sväng och försöker få tag i folk.. mia svara inte, annalena svara, men hon hade mia och pelle med sig till tierp.. Sandra var med anna i tierp.. Sandra monie ringde jag många gånger men hon svara inte.. fick tag på erik, som vart flyförbannad och kom i full fart med traktorn.. han var flytokig, och fick mot idiotens bil, och då starta han tvärt och åkte där ifrån.. och erik hann inte ifatt honom.. hade erik fått tag på han så skulle jag inte vilja veta vad som hänt.. min menlösa snällaste erik som man verkligen inte kan tro kan bli arg.. han erkände att han hade inte tvekat att klappa till honom och skrämma honom, å händer det en gång till, och erik får tag på honom, då kommer det gå illa..
Sedan så kom Vickan ner till ica och handla när jag stod ute, så jag gjorde sällskap med henne hem..
Jag hade precis smällt detdär när det hände sist.. och nu dras det upp igen..
Jag förstår inte hur världen har blivit, ska man verkligen behöva vara rädd för att gå utanför dörren, även om det är dagtid?

Satt sedan mest hemma och kände obehag, och var förbannad över att han inte kan låta folk vara!

Sedan ringde pappa, då kände jag att "neeej detta är fan pricket över i:et... mamma hade fått åkt till mormor som blivit jättedålig.. aj vad det kändes i hjärtat!
Ringde upp mamma, mormor ligger nerdrogad med morfin, så hon får sova hela tiden, dom satt vid henne, och hon hade vaknat upp från morfinet, men panik ögonen, hon kunde inte andas.. hon har även lungininflamation, när hon andas så låter hon som en perkulator, som om hon har en liter vatten i lungorna, hon kan inte andas utan morfin, morfinet gör att hon blir bedövad, och kan andas..
dom har plockat fram henne fina kläder som hon hade när hon fyllde 90 år, och smycken, som hon ska ha på begravningen..
Det är nära nu, när somhelst så kommer hon att ta sitt sista andetag och lämna oss.. våran lilla mormor.. det skär i hjärtat att hon kommer snart somna in, kan ta någon dag, kan ta en timme, sedan är hon borta..
Hon är gammal, hon är ingen ungdom längre, det är hennes tid nu.. men jag vill spola tillbaka bandet, till när hon var pigg och kry..
Jag frågade mamma om hon ville att vi skulle komma.. men mamma vill inte att vi ska se henne så hon är nu, hon vill att vi ska minnas henne som hon var förr.. och hon trodde inte att jag skulle klara av att träffa henne nu.. jag kanske verkar stark på utsidan.. men jag är en fruktansvärt svag människa innuti.. jag är känslig, och jag gråter lätt som en liten 3 åring som ramlat och skrubbat knät!

Älskade älskade mormor!


Telefonen kommer finnas nära till hands under natten, så får vi se om jag får ett samtal, eller om hon klarar natten!




Det var min tragiska dag det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0