- Ett liv kan rasa samman i bitar-

Hej!
Har inte skrivit på länge, har mått extremt dåligt, och samtidigt ska jag försöka att sköta skolan, men det måste gå, jag kan inte ge upp.

För två månader sedan så fick vi ett plus på graviditetsstickan igen, Vi vart gravida på första försöket när vi försökte igen. Lyckan var total för oss båda.

för lite mer än två veckor sedan så började jag blöda, akademiska nekade mig akutvård, tre gånger, trotts tjat och tårar om att i ville komma in. dom är nu anmälda av sjukvårdsupplysningen , eftersom som dom nekat akutvård, som alla har rätt till!

Vi fick tid i Gävle, för att komma in på ett VUL, Hjärtat ticka , och fostret var kvar, vi gick där ifrån med ändå lite hopp, blödningar kan man ju ändå få när man är gravid, vi fick iallafall tid för återbesök 2 veckor efter det, så vi var in igår på RUL igen, med blandade känslor, både hopp, och vi hade ändå ställt in oss på det värsta..

Det var snabbt in, och vi fick det hemska beskedet, det var tomt! vi gick där ifrån tysta, vi sa inte ett ord, han inte mer än att sätta mig i bilen, svara på pappas "lycka till" sms, så ringde mamma upp direkt, och jag bröt samman totalt, det var ett sånt hårt slag, det gjorde så ont.. varför vi?

Vi var tvungna att parkera bilen ett tag, så våra känslor fick komma ut...

Vi kommer nu få en remiss till fertilitetskliniken i Uppsala, för att göra tester och se vad som är fel, fick iallafall beskedet  , att bli gravida är inget problem för oss, eftersom det vart på en gång efter förra missfallet.. så det är ju skönt att veta att man inte har det problemet.. Efter två stycket täa MF så var det skönt att dom vill utreda oss, om det kanske är jag som inte kan tillföra tillräckligt med hormoner, så det kommer att rättas till, vi kommer snart vara gravida igen, och då kommer vi förhoppningsvis att få behålla det, och vi längtar!

Jag är glad att vi får hjälp, så vi slipper gå och undra, för jag vill inte vara med om detta en gång till, så varför inte ta emot hjälp när man blir erbjuden, eller söker hjälp eftersom det uppenbarligen är något som inte står rätt till efter upprepade mf, ska bli skönt att få ett svar!

kommer snart lämna denna blogg, för att göra en ny blogg med .se adress, så jag kan lösenordskydda vissa inlägg, eftersom jag och erik kommer att behöva skriva av oss om vad som händer på våra besök, och hur det går, hur vår resa är, och dom inläggen kommer att vara för oss själva, och vi kommer dela ut lösenordet till dom som stöttar oss i detta, och visar omtanke!
De andra "vanliga" inläggen kommer givetvis vara upplåsta så dom kommer att gå att läsa.






Nu vill vi bara få sörja och bearbeta detta, och hoppas att vi mår bättre snart, vi har varandra, och vi stöttar, vi ska fixa detta, snart kommer nog lyckan för oss med!

Kommentarer
Postat av: Emil Salander

Hej vännen

Jag behöver ju inte skriva va jag tycker om detta för de vet du redan.. O ni vet ju vart jag finns om ni vill prata eller om jag kan hjälpa er med nå.

2012-02-22 @ 18:08:05
URL: http://emilsalander.wordpress.com
Postat av: Ullis

Min fina fina älskade gumma! Du vet hur mycket jag önskar er erat efterlängtade barn! Kunde jag på ngot sätt hjälpa till så hade ni haft eran lilla bebis för länge sen! Ni kommer bli fantastiska föräldrar både du och Erik. Bra att ni får skriva av er era känslor tror jag. Du vet att jag alltid finns här och lyssnar och stöttar. Älskar dig!

2012-02-24 @ 13:35:45
Postat av: Hanna

<3<3 kram till dig och erik <3

2012-02-25 @ 11:30:39
URL: http://thebigjourney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0