-2012-

Hej på er!
Nå har vi kommit över julhelgen och nyårshelgen, så nu börjar allt lugna ner sig, även om vi haft det väldigt lungt över både jul och nyår!
Dagen innan jul så var det den årliga uppesittarkvällen vid pelle och mia, vi åt gott och spela, och ingen vann!
På förmiddagen på julafton så åkte vi hem till mamma och pappa, vart en liten konstig jul, då pappa inte var hemma, för han var och jaga, men vi hade det mysigt med mamma, sedan kom min bror med sin familj ut.
vi åt gott och umgicks , innan vi alla hammna mätta och belåtna i soffan.
När pappa kom hem så bytte vi lite julklappar, och avslutade kvällen med att kolla på jägarna 2, som för övrigt var riktigt riktigt bra!

Dagen efter så åt vi mysig julfrukost, och inväntade syster som skulle komma, så vi han träffa henne en sväng och byta julklappar med henne med, sedan åkte vi mot hedesunda, åt lite mat och bytte julklappar där med innan vi åkte hem.

Men nu börjar jag bli riiiktigt trött på att behöva åka runt på jularna, och det är inte nå korta vändor man måste åka heller, jag vill vara på ett och samma ställe, jag längtar till den dagen vi får vara hemma en hel jul och slippa stressa och åka landet runt, man hinner aldrig slappna av, bara stressa .

I mellandagarna så var vi iallafall hemma, på måndagen så kom Emil hit, så vi åt och umgicks hela kvällen.
Resten av veckan så tror jag inte vi gjorde mycket alls, jo, på torsdagen så åkte vi en sväng till uppsala, till saras hunddagis, vi snodde med oss småhundarna hem, som vi mös med till fredagen mitt på dagen så mamma kom upp, hon körde upp pappa, för vi bjöd med honom på hockey, brynäs firade 100 år, så vi fick mingla, bjudna på lite gott att äta, och bubbel, och massa gratissaker :) det var riktigt kul på hockeyn , var mer än fullsatt, och stämmningen som var var grym, tänk om det var så varje match!
Efter det så åkte vi direkt till huddunge, och stanna över nyår, och kom hem igår!

mamma hade gjort världens godaste tjälknöl på nyår, av hjort, satans så gott det var! :)

Nu ska jag krypa ner i soffan med gubben min och katten, och inte göra många knop till, vänta på sommaren med göran och kika lite på den !


Hoppas ni har haft en bra jul, och ett bra nyår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0