-Rådjursbog

Hej på er!
Det är alltid bra att ha en pappa som är jägare, så man kan få frysen fylld med lite gott kött ilband, innan jul så fyllde vi upp en stor del i våran ena frys med hjort och rådjur, men har inte hunnit med att laga till något, jag vill att allt ska gå fort, men idag så kollade jag vad som egentligen fanns där i frysen, och lagade till detta;



Rådjursstek på bog, med hasselbackspotatis, och sås!

Finns väl inte direkt något recept på detta, jag tog en plåt så hela steken skulle få plats, grovskar upp två röda lökar, två morötter och lade steken på , krydda med vitlökspeppar, örtsallt, och allkrydda, och skar snitt i den där jag tryckte in vitlök, ringla över smör, in i ugenen på 150 grader i ca en och en halv timme, stektempen hade jag till hjälp!
dom sista tio minuterna hällde jag över en skvätt vatten, så alla smaker kokade upp, som jag sedan kunde hälla upp och göra sås av , tillsatte grädde, och lite vildtfond, och sedan så åt vi hasselbackspotatis till!

Det var enormt gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0